Органи управління в закладі освіти
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Управління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
- Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
- Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
– засновник – Комишанська сільська рада. Уповноважений орган управління – Відділ освіти Комишанської сільської ради;
– керівник закладу освіти – Лимар Раїса Василівна;
– колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
– колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);
– інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління – це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні школою
– це стійкі взаємозв’язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами;
– між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу;
– між компонентами процесу управління.
До них належать:
– залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; – – закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам;
– залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;
– закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої);
– залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;
– залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення;- закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
– принцип прогностичності внутрішкільного управління;
– єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
– демократизації і гуманізації управління;
– раціонального поєднання централізації і децентралізації;
– єдності єдиноначальства і колегіальності;
– гласності, відкритості управління;
– об’єктивності та інформаційної достатності;
– плановості, перспективності;
– компетентності;
– оптимізації
– системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
- органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);
- адміністрація школи (директор, його заступники);
- органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ:
Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв’язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов’язків в адміністрації школи, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв’язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет школи (класу), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.